نگاه جدی دولت و وزارت جهاد کشاورزی به تقویت تولیدات و زیرساخت های بخش کشاورزی

خرداد 24, 1401
87 بازدید

معاون وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران: نگاه جدی دولت و وزارت جهاد کشاورزی به تقویت تولیدات و زیرساخت های بخش کشاورزی ساوه–پایگاه خبری چشم براه: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تقویت تولیدات و زیرساخت‌های بخش کشاورزی از اولویت‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی است. و با برنامه ریزی متناسب گام های جدی برداشته می […]

معاون وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران:

نگاه جدی دولت و وزارت جهاد کشاورزی به تقویت تولیدات و زیرساخت های بخش کشاورزی

ساوه–پایگاه خبری چشم براه:
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تقویت تولیدات و زیرساخت‌های بخش کشاورزی از اولویت‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی است. و با برنامه ریزی متناسب گام های جدی برداشته می شود تا بتوانیم تولید مواد غذایی را در داخل کشور مدیریت کنیم .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه؛ علیرضا مهاجر در حاشیه بازدید از یک شرکت تولیدی کود و سموم کشاورزی در شهرک صنعتی مامونیه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس آمارهای موجود؛ ۷۵ درصد از زمین‌های کشاورزی در اختیار بهره‌برداران مقیاس کمتر از ۵ هکتار قرار دارد و این احتمال وجود دارد که از ۱۰ سال آینده بالغ بر ۹۰ درصد از قطعات اراضی کشاورزی کمتر از سه هکتار کاهش پیدا کند.

وی اظهار کرد: تجهیز به تکنولوژی‌های روز دنیا و تولید در سطح استانداردهای جهانی با توجه به شرایط کنونی دنیا باید در اولویت برنامه‌های حوزه کشاورزی و مواد غذایی کشور باشد. ضمن اینکه رعایت استانداردها و تولید محصولات سالم هم یکی از مهم‌ترین مباحث است که نباید نادیده گرفته شود.