کشف ۹۸۸ میلیارد ریالی کالای قاچاق در نیمه نخست سال جاری در مرکزی /۶ باند فعال مواد مخدر متلاشی شد

تیر 12, 1401
107 بازدید

فرمانده انتظامی استان مرکزی خبرداد؛ کشف ۹۸۸ میلیارد ریالی کالای قاچاق در نیمه نخست سال جاری در مرکزی /۶ باند فعال مواد مخدر متلاشی شد   اراک– پایگاه خبری چشم براه: فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این […]

فرمانده انتظامی استان مرکزی خبرداد؛

کشف ۹۸۸ میلیارد ریالی کالای قاچاق در نیمه نخست سال جاری در مرکزی /۶ باند فعال مواد مخدر متلاشی شد

 

اراک– پایگاه خبری چشم براه: فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه؛
سردار حسن مفخمي شهرستاني درجمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد:‌ در تداوم طرح هاي عملياتي پليس در مبارزه با قاچاق كالا، طرح ريزي هاي گسترده اي در اثربخشي برنامه ريزي هاي صورت گرفته در سطح پليس استان اجرايي شده است.

وي با اشاره به كشف ۹۸۸ میلیارد ريال کالای قاچاق در عمليات هاي ۳ ماهه نخست پليس استان مركزي بيان داشت: در اين عمليات ها تعداد ۴۲۹ نفر قاچاقچي كالا دستگير شدند و از اين افراد تعداد ۵۱۰ دستگاه وسيله نقليه توقيف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی، تصريح كرد:‌ از تعداد ۴۰۱ پرونده تشكيل شده در اين بازه زماني در خصوص قاچاق كالا، ارزش ريالي ۱۹ پرونده بالاي ده ميليارد ريال داشته است.

كشف یک تن و ۳۰ كيلوگرم مواد مخدر در استان مرکزی

حسن مفخمی شهرستانی دربخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: در تحقق هر چه بهتر پلیس پاسخگو، یکی از مهم ترین برنامه های عملیاتی پلیس استان در حوزه مبارزه اثربخش با مواد مخدر است.

وی با اشاره به کشف یک تن و ۳۰ کیلو و ۱۵۶ گرم انواع مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال در عملیات های پلیس استان مرکزی اضافه کرد: در این عملیات ها تعداد ۷۷ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۶ باند فعال در زمینه قاچاق مواد مخدر متلاشی شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان طرح ریزی پیش دستانه پلیس استان مرکزی در پیشگیری از ورود و عرضه مواد مخدر در عملیات های برون استانی افزود: بسیاری از کشفیات پلیس استان در مبارزه با مواد مخدر با اشرافیت اطلاعاتی و هوشمندسازی عملیاتی پلیس در این حوزه و خارج از استان و قبل از ورود مواد مخدر به دست آمده است.

مفخمی شهرستانی اجرای طرح ظفر و طرح های پاک سازی نقاط جرم خیز را اقدامی مهم در رسیدگی به مطالبات مردمی عنوان داشت و گفت: در سه ماهه نخست امسال تعداد ۲ هزار و ۳۵۲ نفر معتاد و ۸۵۱ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و برای برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کاهش ۵ درصدی فوتی های حوادث رانندگی دراستان مرکزی

حسن مفخمی شهرستانی با اشاره به این که افزایش رضایتمندی مردم و کاهش تصادفات از الویتهای پلیس در تامین امنیت ترافیکی شهروندان به شمارمی رود گفت: فرهنگ سازی و قانونمند سازی شهروندان یکی از اقدامات اثر گذار در کاهش تصادفات است.

وی با بيان  اینکه با اقدامات صورت گرفته در استان مرکزی در ۳ ماهه نخست شاهد کاهش ۵ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگي می باشیم اظهار داشت: امسال ۲۳ نفر در معابر درون شهری و ۹۵ نفر در محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست داده اند .