۱۱۹ مورد بازرسی از واحدهای متقاضی دریافت نشان حلال در مرکزی

۱۱۹ مورد بازرسی از واحدهای متقاضی دریافت نشان حلال در مرکزی
مهر 28, 1402
73 بازدید

رئیس اداره نظارت استاندارد مرکزی: ۱۱۹ مورد بازرسی از واحدهای متقاضی دریافت نشان حلال در مرکزی اراک–پایگاه خبری چشم براه: رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان مرکزی ضمن بیان اینکه سازمان استاندارد تنها مرجع صدور نشان حلال در کشور است گفت: در یک سال گذشته ۱۱۹ بازرسی از واحدهای متقاضی دریافت این نشان انجام […]

رئیس اداره نظارت استاندارد مرکزی:

۱۱۹ مورد بازرسی از واحدهای متقاضی دریافت نشان حلال در مرکزی

اراک–پایگاه خبری چشم براه:
رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان مرکزی ضمن بیان اینکه سازمان استاندارد تنها مرجع صدور نشان حلال در کشور است گفت: در یک سال گذشته ۱۱۹ بازرسی از واحدهای متقاضی دریافت این نشان انجام و ۶۰ نشان نیز در همین راستا صادر و بقیه در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری چشم براه، مریم السادات قدرت در جمع خبرنگاران به معدوم سازی سیلندرها و شیرهای غیر استاندارد توسط شرکت‌های مرتبط اشاره کرد و افزود: ۶۰ بازرسی و تست ازجایگاه‌های سی‌–ان‌–جی استان انجام شد، و در همین ارتباط ۴۷ تأییدیه استاندارد برای جایگاه‌ها صادر شده و جایگاه‌هایی که دارای نواقص بودند برای قطع گاز به شرکت نفت معرفی شدند.
قدرت اضافه کرد: از ۹۱ واحد مشمول پروانه انرژی به ۱۰۴ مورد بازرسی انجام شده؛ ۶۸ پروانه انطباق نیز صادر شد و ۳۶ واحد نیز عدم انطباق دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد: در مدت یک سال گذشته بالغ بر ۲ هزار ۶۱۹ بازرسی، ۴ هزار و ۳۱۳ مورد نمونه برداری و ۴ هزار و ۴۵۴ آزمون از محصولات تولیدی انجام شده است.
رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استان مرکزی، بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی این استان متعهد شده سیلندرهای اکسیژن واحدهای درمانی را از مراکز دارای نشان استاندارد تهیه کند.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه آخرین نشست شورای استاندارد استان مرکزی مقرر شد این اداره گل در مسائل زیست محیطی شرکت‌های ایرالکو، املاح معدن و نیروگاه حرارتی شازند ورود کند.
وی به ۴۸ بازرسی از مصنوعات طلا در یک سال گذشته در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: ۳۷ مصنوعات طلا بدون کد جمع آوری و واحد صنفی به کمیسیون ماده ۴۲ این اداره کل معرفی شدند.
رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان مرکزی، اضافه کرد: همچنین ۳۴ نمونه برداری از واحدها انجام و ۱۳ عدم انطباق صادر شد و یک فقره ابطال و سه فقره کد طلا در مدت یک سال نیز در این استان انجام شده است.