۲۰ راهنمای گردشگری آماده خدمت رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی

۲۰ راهنمای گردشگری آماده خدمت رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی
اسفند 23, 1400
174 بازدید

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛ ۲۰ راهنمای گردشگری آماده خدمت رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی اراک– پایگاه خبری چشم براه: مدیرکل میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از آمادگی ۲۰ راهنمای گردشگری با هدف خدمت رسانی به بازدیدکنندگان اماکن تاریخی و موزه های استان در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد. مصطفی […]

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛

۲۰ راهنمای گردشگری آماده خدمت رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی

اراک– پایگاه خبری چشم براه:
مدیرکل میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از آمادگی ۲۰ راهنمای گردشگری با هدف خدمت رسانی به بازدیدکنندگان اماکن تاریخی و موزه های استان در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

مصطفی مرزبان در جلسه ستاد خدمات سفر به شهرستان های استان مرکزی اظهار کرد: پس از حدود دو سال رکود در صنعت گردشگری استان مرکزی؛ راهنمایان گردشگری امسال در همکاری با میراث فرهنگی برای استقبال از میهمانان نوروزی آماده هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۰ راهنمای گردشگری آماده خدمت رسانی به بازدید کنندگان اماکن تاریخی و موزه های استان هستند افزود: راهنمایان گردشگری از حدود دو روز قبل از شروع تعطیلات نوروز در اماکن تاریخی استان مستقر می‌شوند و در خصوص سرگذشت ابنیه‌ها، تاریخ و تمدن، فرهنگ، آداب و رسوم، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان توضیحاتی را به گردشگران خواهند داد.

مرزبان؛ برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در شهرستان‌های مختلف، آئین‌های بومی و فرهنگی و برنامه‌های نوروزگاه را از دیگر اقدامات و برنامه‌های نوروزی در تمامی شهرستانهای استان عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه، حفظ سلامتی مسافران نیز همانند استقبال از آنان مهم است گفت: در این خصوص نیز اقدامات باید به صورت جدی عملیاتی شود و تمامی مراکز پذیرایی بین‌راهی، نمازخانه‌های بین‌راهی، هتل‌ها، پمپ‌های بنزین و تمام فضاهای خدماتی درون شهری و برون شهری باید برای استقبال مناسب از مسافران نوروزی آماده باشد.