‌‌۲ دستگاه فلزیاب در شازند کشف شد/ ۲نفردسگیرشدند

خرداد 11, 1401
210 بازدید

‌‌۲ دستگاه فلزیاب در شازند کشف شد/ ۲نفردسگیرشدند   اراک–پایگاه خبری چشم براه: رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند از کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب و دستگیری ۲ نفر در بازرسی از خودروهای ایستگاه بازرسی توره خبر داد. به گزارش پایگاه خبری چشم براه، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و […]

‌‌۲ دستگاه فلزیاب در شازند کشف شد/ ۲نفردسگیرشدند

 

اراک–پایگاه خبری چشم براه:
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند از کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب و دستگیری ۲ نفر در بازرسی از خودروهای ایستگاه بازرسی توره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چشم براه، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، محمد اتابکی افزود: ۲ دستگاه فلز یاب که روز گذشته به این اداره کل تحویل داده شد، توسط ایستگاه بازرسی شازند از ۲ خودروی سواری ضبط شده بود که بعد از گذراندن مراحل قانونی برای ضبط و نگهداری به این ادار‌ه‌کل تحویل داده شدند.

اظهار کرد: متهمین به دستور مقام قضایی و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شازند پس از از تنظیم صورت‌جلسه حمل و نگهداری غیرمجاز دستگاه فلزیاب به‌منظور تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان ارجاع داده شدند و دستگاه‌های فلزیاب کشف شده پس از گذراندن مراحل قانونی به اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحویل داده شد.

اتابکی با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن 33258041 اطلاع رسانی کنند.

وی بیان کرد: مجازات استفاده از دستگاه فلزیاب و حفاری‌های غیرمجاز علاوه بر ضبط و توقیف برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی به ۶ ماه تا یک سال حبس است.