آلومینیوم اسیر اشتباهات داوری در خوزستان

آلومینیوم اسیر اشتباهات داوری در خوزستان
آبان 21, 1402
86 بازدید

آلومینیوم اسیر اشتباهات داوری در خوزستان به قلم: محمد پاکی در هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران آلومینیوم اراک در مقابل فولاد خوزستان با نتیجه یک بر صفر و گل مشکوک به آفساید شکست خورد و با ۱۳ امتیاز در رتبه هشتم قرار گرفت. شکست آلومینیوم با گل آفساید در هفته دهم لیگ برتر فوتبال […]

آلومینیوم اسیر اشتباهات داوری در خوزستان

به قلم: محمد پاکی

در هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران آلومینیوم اراک در مقابل فولاد خوزستان با نتیجه یک بر صفر و گل مشکوک به آفساید شکست خورد و با ۱۳ امتیاز در رتبه هشتم قرار گرفت.

شکست آلومینیوم با گل آفساید

در هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران، آلومینیوم اراک روز جمعه ۱۹ آبان در استادیوم فولاد آرنا به مصاف فولاد خوزستان رفت. بازی با هیجان و جذابیت خوبی آغاز شد و آلومینیوم چند موقعیت خطرناک گلزنی روی دروازه فولاد ایجاد کرد اما به نتیجه نرسید و نیمه اول بدون گل به اتمام رسید. در همان اوایل نیمه دوم روی یک غافلگیری دروازه آلومینیوم با گل مشکوک به آفساید ساسان انصاری باز شد و فولاد یک بر صفر جلو افتاد. بعد از آن آلومینیوم به حملات خود ادامه داد و در طول بازی ۱۷ شوت به دروازه فولاد شلیک کرد و حتی در دقایق پایانی به تیرک دروازه فولاد هم زد اما فرصت سوزی های شاگردان مجتبی حسینی، آلومنیوم رو در رسیدن به گل تساوی ناکام گذاشت و اراکی ها با شکست یک هیچ خوزستان را ترک کردند.

جنجال و درگیری در پایان بازی

اما بازی خالی از حاشیه هم نبود  و بعد از اینکه داور سوت پایان بازی را زد جنجال و دعوایی میان بازیکنان و کادرفنی آلومینیوم با تیم داوری ایجاد شد. آلومینیومی ها به شدت به داوری اعتراض داشتند و سوت های اشتباه داور را عامل باخت خود می‌دانستند. مجتبی حسینی و فخرالدینی و تبریزی در راس این بحث و جدال بودند که دیگران آن ها را دور کردند و به رختکن بردند و در آخر داور هم با کمک نهاد های امنیتی زمین بازی را ترک کرد. حسینی در کنفرانس خبری به اعتراض های خود به داوری ادامه داد و از این وضعیت بسیار شکایت کرد.

از نون شب واجب تر بودن var

بحثی که باید به آن بپردازیم و در طول لیگ صدای همه را درآورده این وضعیت افتضاح و تاسف برانگیز داوری است که باعث ناعدالتی و حق خوری از تیم های لیگ برتر شده و اینگونه چند هفته یک تیم به دلیل اشتباهات مکرر داوری امتیاز های مهمی رو واگذار میکند و وضعیت خوبش در جدول را از دست می‌دهد. باید منتظر بمونیم مسئولان فوتبال مملکت کی میخواهند فکری به حال این مشکل بکنند و چه  زمانی به این نتیجه می‌رسند که آوردن var از نون شب واجب تر است و با نبود var و این وضعیت داوری لیگ برتر جمع بشود بهتر است.

نگاهی به عملکرد آلومینیوم در ده هفته لیگ برتر

در آخر با تمام شدن هفته دهم و گذشت یک سوم از لیگ برتر نگاهی کنیم به عملکرد آلومینیوم در این فصل.
شاگردان مجتبی حسینی فصل را با باخت جلو پرسپولیس قهرمان فصل گذشته شروع کردند اما سه بازی بعدی خود جلو استقلال خوزستان و هوادار و شمس آذر را به خوبی پیروز شدند و تا پایان هفته چهارم و با نه امتیاز حتی به رتبه سوم هم رسیدن اما در حالیکه بازیکنان آلومینیوم در اوج آمادگی به سر میبردن و هر هفته هماهنگ تر میشدن تعطیلی طولانی مدت لیگ به خاطر بازی های ملی به ضرر آلومینیوم تموم شد و در هفته پنجم با شکست مقابل مس رفسنجان نوار پیروزی های فخرالدینی و یارانش پاره شد و در پنج هفته بعدی فقط یک برد جلو نساجی به دست آوردند و به تراکتور و استقلال باختن و با ذوب‌آهن در خانه مساوی کردن و بعد باخت مقابل فولاد با ۱۳ امتیاز در رتبه نهم جدول قرار گرفتن. از بازیکنان آلومینیوم که نمایش خوبی داشتند میشه به لیموچی و لطفی اشاره کرد و اما تبریزی هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کنه و گلی نزده است و خبری از دفاع منسجم فصل گذشته هم نیست و باید کم اشتباه تر از قبل خود را نشان بدهند. و اما امیدواریم آلومینیوم تا پایان نیم فصل با توجه به اینکه تنها بازی سختش با سپاهان باقیمانده بتواند رتبه خود را بهبود ببخشد و به جمع بالانشین ها برگردد و با اعتماد به نفس و قدرت بیشتری چشم به نیم فصل دوم داشته باشد.

برچسب ها