تأثیر فعالیت بوم گردی در رونق گردشگری و اقتصاد انکارناپذیر است

تأثیر فعالیت بوم گردی در رونق گردشگری و اقتصاد انکارناپذیر است
مهر 7, 1401
59 بازدید

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی: تأثیر فعالیت بوم گردی در رونق گردشگری و اقتصاد انکارناپذیر است اراک– پایگاه خبری چشم یراه: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: فعالیت های بوم گردی در رونق گردشگری، اقتصاد و کسب و کار تاثیر بسزایی دارد و در هر اقامتگاه موجود برای پنج نفر به […]

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

تأثیر فعالیت بوم گردی در رونق گردشگری و اقتصاد انکارناپذیر است

اراک– پایگاه خبری چشم یراه:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: فعالیت های بوم گردی در رونق گردشگری، اقتصاد و کسب و کار تاثیر بسزایی دارد و در هر اقامتگاه موجود برای پنج نفر به صورت مستقیم و ۱۰ تا ۱۲ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم براه، مصطفی مرزبان در آیین افتتاح اقامتگاه بوم گردی پیشه در روستای مزور شهرستان محلات همزمان با روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری اظهار کرد:
اقامتگاه بوم‌گردی بیشه در روستای مزور شهرستان محلات به مساحت ۷۰۰ متر مربع و دارای ۳ اتاق و ظرفیت ۱۵ نفر اقامت و سالن پذیرایی آماده ارائه خدمات به گردشگران در شهرستان محلات شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقامتگاه بوم‌گردی بیشه با سرمایه‌گذاری حدود ۱۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده است و اشغال‌زایی ۷ نفر به صورت مستقیم را به دنبال دارد.

مرزبان افزود: توانمندسازی جوامع محلی می‌تواند در پیشرفت گردشگری روستایی مؤثر باشد و اگر این افراد با مزیت‌های ورود گردشگر آشنا شوند و در ایجاد زیرساخت‌ها کمک کنند، باعث ارتقاء شرایط اقتصادی منطقه می‌شوند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: قطعا فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در رونق گردشگری تاثیر بسزایی دارد و در حال حاضر در هر اقامتگاه موجود برای پنج نفر به صورت مستقیم و ۱۰ تا ۱۲ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال به دنبال دارد.