حوزه خدمات آتش نشانان فراتر از اطفای حریق است

مهر 8, 1401
87 بازدید

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی: حوزه خدمات آتش نشانان فراتر از اطفای حریق است اراک– پایگاه خبری چشم براه: حوزه خدمات آتش نشانان فراتر از اطفای حریق است. به طور مثال امنیت آسانسور ها به واسطه فعالیت آتش نشانان محقق می شود. یکی از ماموریت‌های پر تکرار از آتش نشانی رسیدگی به وضعیت آسانسورها […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی:

حوزه خدمات آتش نشانان فراتر از اطفای حریق است

اراک– پایگاه خبری چشم براه:
حوزه خدمات آتش نشانان فراتر از اطفای حریق است. به طور مثال امنیت آسانسور ها به واسطه فعالیت آتش نشانان محقق می شود. یکی از ماموریت‌های پر تکرار از آتش نشانی رسیدگی به وضعیت آسانسورها و افراد محبوس شده، در دوران قطع برق است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چشم‌براه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در آیین گرامیداشت هفته آتش نشانی و ایمنی در اراک با بیان مطلب بالا گفت: آتش نشانان در واقع جان برکفانی به شمار می‌روند که ایثارگرانه و عاشقانه فعالیت می کنند.
مهدی زندیه وکیلی با اشاره به اینکه در امر ساخت و ساز نباید از الزامات آتش نشانی و ایمنی کوتاهی کرد، افزود: باید به سمت پیشگیری حرکت کرد. در همین راستا باید تلاش ها براین مبنا باشد که حادثه بروز نکند. همچنین باید در امر ساخت و ساز از الزامات آتش نشانی و ایمنی کوتاه نیامد.
وی اظهار کرد: آتش‌نشانان در کنار ارائه خدمات، باید با آمادگی جسمی سلامت خود را در عملیات حفظ کنند و در این راستا، ورزش و آمادگی جسمانی حرف اول را می‌زند.

براساس این گزارش، معاون استاندار مرکزی بیان کرد: دفتر امور شهری استانداری مرکزی برنامه های آموزشی را در حد توان برگزار می کند. ۱۷ هزار نفر ساعت از ابتدای امسال آموزش در این زمینه ارائه شده که ۱۰۵۹ نفر در قالب ۱۶۸ ساعت در این دوره شرکت داشتند و در این راستا اردوهای بسیاری نیز برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های غواصی به صورت مستمر، افزود: شاید در گذشته موضوع کار در ارتفاع مطرح نبود، اما در شرایط کنونی به دلیل ساخت ساختمان های بلندمرتبه در اراک و استان، مسئله آمادگی برای کار در ارتفاع بسیار مورد تاکید است و در زمان بحران نیز آمادگی های آتش نشانان بیش از هر زمانی اهمیت دارد.