شناخت دنیای کودکان موجب ارتباط بهتر با این گروه سنی

شناخت دنیای کودکان موجب ارتباط بهتر با این گروه سنی
مهر 17, 1400
464 بازدید

  اراک–کارشناس کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شناخت دنیای کودکان امکان ارتباط بهتر با این گروه سنی را فراهم می سازد. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه، ریحانه میکائیلیان ضمن تبریک روز و هفته ملی کودکان بیان کرد: کودکان آینده ساز یک کشور و سال های ابتدایی آن ها مهم […]

 

اراک–کارشناس کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شناخت دنیای کودکان امکان ارتباط بهتر با این گروه سنی را فراهم می سازد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم به راه، ریحانه میکائیلیان ضمن تبریک روز و هفته ملی کودکان بیان کرد: کودکان آینده ساز یک کشور و سال های ابتدایی آن ها مهم ترین سال های حیات است چرا که تجربیات این سالها زمینه ساز زندگی آینده هر انسان و جامعه ای خواهد بود از این رو کودکان ارزشمندترین و مهم‌ترین سرمایه ملی هر جامعه می‌ باشند و بزرگسالان اعم از مسئولان و پدران و مادران امانت‌دار هستند.
وی افزود: با توجه به طولانی شدن دوران پراسترس و همه گیری کرونا و کاهش فعالیت اجتماعی کودکان در این دوران باید به اضطراب و تکامل کودکان اهمیت بیشتری داد.
وی ادامه داد: با توجه به عدم فعالیت اجتماعی کودکان و کاهش ارتباط تکاملی در این سن به دلیل شرایط حاکم، برقراری ارتباط والدین با کودک و انجام بازی های گروهی با خانواده و تعامل بیشتر یکی از واجبات است.
وی خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه درصد شیوع و ابتلا کرونا در کودکان نسبت به سایر سنین کمتر و از ابتدای شیوع همه گیری ۴۰۰ مورد در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به ثبت رسیده است و موارد مرگ و میر را تنها در کودکان مبتلا به بیماری زمینه ای داشته ایم اما هیچکس از ابتلا به کرونا مصون نیست و همه در معرض خطر بیماری هستند از این رو باید مراقب بود و رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی گرفت.
وی بیاان کرد: در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده، همکاران مربوطه کلیه اعضای خانواده و کودکان را بررسی و در صورت نیاز تست pcr گرفته خواهد شد.

این کارشناس اظهار کرد: آموزش های بهداشت مانند شستن دست با آب و صابون، رعایت فاصله ایمن با افراد و استفاده از ماسک از مهم ترین آموزش های والدین در این دوران است.
کارشناس کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک  گفت: والدین با مراجعه به پایگاه های سلامت و خانه بهداشت می توانند از وضعیت تکامل کودک مطلع شوند و در صورت نیاز، کودک به مرکز تکامل طلوع ارجاع و از خدمات تشخیصی درمانی این مرکز بهره مند خواهد شد.
میکائیلیان در پایان ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر کودکان زیر ۵ سال علیه ویروس کووید واکسینه نمی شوند، توصیه کرد: والدین بهتر است که از حضور کودکان در تجمعات و اماکن عمومی و پر ازدحام خودداری کنند

برچسب‌ها:,