هوای اراک آلوده است در خانه بمانید/ آلایندگی هوا با اراک عجین شد

هوای اراک آلوده است در خانه بمانید/ آلایندگی هوا با اراک عجین شد
مهر 25, 1400
460 بازدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک: هوای اراک آلوده است در خانه بمانید/ آلایندگی هوا با اراک عجین شد اراک–رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به دلیل آلودگی هوای اراک توصیه می شود حدالمکان مردم در خانه بمانند واز تردد خوداری کنند. به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:
هوای اراک آلوده است در خانه بمانید/ آلایندگی هوا با اراک عجین شد

اراک–رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به دلیل آلودگی هوای اراک توصیه می شود حدالمکان مردم در خانه بمانند واز تردد خوداری کنند.

به گزارش خبرنگار سایت خبری چشم براه به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت : متاسفانه روزهای متوالی آلودگی هوا را پیش از شروع فصل سرد سال شاهد هستیم و به عنوان متولی سلامت بارها از مردم خواسته ایم تا در صورت لزوم از خانه خارج شوند و حتی الامکان از خروج از منزل پرهیز کنند.

وی افزود : متاسفانه امروز هم هوای شهرستان های اراک،ساوه و شازند آلوده است و بر اساس اعلام مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هوای شهر اراک ناسالم برای تمام گروه ها و شهرستان های ساوه و شازند ناسالم برای گروه های حساس است.

جمالیان تاکید کرد : براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۴۰۰/۷/۲۵ برابر با عدد ۱۰۷ و کیفیت هوا ناسالم برای گروههای حساس بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اعداد این 3 شهرستان را به ترتیت ۱۸۷ /۱۳۷ و ۱۳۳ برای شهرستان های اراک،شازند وساوه عنوان کرد و از مردم این شهرستان ها خواست،برای حفظ سلامت خود از انجام کارهای پرخطر پرهیز کنند.

وی ذرات کمتر از دو و نیم میکرون را عمده آلاینده مسئول برشمرد و گفت : این ذرات برای سلامتی بسیار خطرناک است و جان مردم را به مخاطره می کشد.

جمالیان یادآور شد : آلودگی هوا به همان میزان که در بروز و افزایش بیماری‌های جسمی و مرگ و میر تاثیرگذار است، منجر به آسیب‌های روحی و روانی متعدد می‌شود و شکایت‌های مبنی بر احساس غمگینی، تنش و بیقراری در افراد را بیشتر می‌کند و مشاهده این علائم کیفیت زندگی و رضایت افراد را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها:,