افزايش 350 درصدي اعتبارات/در موضوع تغيير و تحول اداري، با توجه به فصل زمستان فعلا وقت آن نيست

دی 30, 1400
382 بازدید

چشم به راه در گفتگوي اختصاصي با مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مرکزي: افزايش 350 درصدي اعتبارات/در موضوع تغيير و تحول اداري، با توجه به فصل زمستان فعلا وقت آن نيست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی جزو اداراتی است که در اکثر اوقات بی سروصدا […]

چشم به راه در گفتگوي اختصاصي با مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مرکزي:

افزايش 350 درصدي اعتبارات/در موضوع تغيير و تحول اداري، با توجه به فصل زمستان فعلا وقت آن نيست

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی جزو اداراتی است که در اکثر اوقات بی سروصدا و بدون ایجاد حاشیه به وظایف ذاتی خویش پرداخته و از طرفی دیگر نیز مدیرکل های انتصابی این اداره کل تاکنون سعی در برطرف کردن مشکلات موجود داشته و تمام توان خود را در به اجرا درآوردن برنامه ها و پروژه های تعریف شده گذاشته اند. و اما خبر افزایش 350 درصدی اعتبارات با تلاش و همت جهانی، مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده استان مرکزی باعث شد که هفته نامه چشم به راه به گفتگوی اختصاصی با ایشان بپردازد که متن گزارش به شرح ذیل می باشد.
مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: اساس و روال کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی به صورت روتین می باشد اگر بخواهیم از وجه شبه استفاده کنیم در عمل به سان قطاری می باشد که در ریل مشخص خود قرار دارد.
یکی از وظایف ما نگهداری راه است و دیگری مدیریت حمل ونقل که این موارد نیز بر اساس قوانینی است که توسط ستاد مرکز به عنوان سیاست های کلی سازمان به استان ها ابلاغ میشود.
این سیاست ها دراستان مرکزی با توجه به قرارگرفتن در مرکز کشور در بخش حمل و نقل و در بعضی موارد دیگر نیز خاص تر است.
جهانی با اشاره به برخی مشکلات موجود نیز افزود: اگر بخواهیم کلی گویی کنیم، مشکلات همیشه وجود دارند اگر مشکلی نباشد که دیگر نیازی به حضور مدیر نیست. قطعا در کشور مشکلاتی وجود دارد ودر کنار این مشکلات تیم هایی در جهت رفع و کم کردن آن قراردارند.
اما مشکل اساسی که واقعا گریبان گیر می باشد، بحث اعتبارات است، اعتباراتی که در سطح استان و ملی برای تمامی افراد نمایان است.
به عنوان مثال از یک میلیارد تومان تعیین شده برای نگهداری راه ها حدود ۲۵۰ میلیون تومان آن مصوب می شود، مصوب یعنی این که شما باید پروژه تعریف کنید مجوز صادر شود ، مناقصه انجام و کارها صورت پذیرد. و اما در بحث تخصیص طبیعتا وقتی تخصیص نباشد مشکلات زیادتر و کار متوقف میشود. حدود ۷۶ یا ۷۷ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای استان مصوب کرده بودند.اما در حال حاضر برای استان ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار را به تصویب رسانده ایم.
بحثی که وجود دارد بحث اعتبارات کلی کشوراست حتی اعتبارات استانی نیز از محل درآمدهای نفتی است. قیمت ها مدام رو به افزایش است به عنوان مثال قیره پنج میلیون تومانی، یازده میلیون تومان شده است. با این وجود در استان مرکزی مشکل اعتبارگیری نداریم به دوستان نماینده نیز عرض کرده ام که فی الحال فصل کاری نیست اگر پیمان کاران همکاری کنند قطعا میتوانیم نوید بخش اتفاقات خوب و بزرگی باشیم.
وی ادامه داد: تا به امروز 3 کیلومتر نیوجرسی برای محلات گرفته شده در حال حاضر هر کیلومتر نیوجرسی دو میلیارد تومان هزینه دارد. برای شهرستان شازند مجوز7 کیلومتر روشنایی گرفته شده است.
جهانی در خصوص برنامه های اولویت بندی شده و اقدامات انجام پذیرفته سال جاری اداره کل گفت: از برنامه های اولویت بندی شده اداره کل می توان به روکش آسفالت، نگهداری و ایمن سازی راه ها، روشنایی، تابلو و علائم، نیوجرسی،زیر گذر راهجرد وهوشمند سازی جاده ها اشاره کرد.
یکی از اتفاقات مثبت سال جاری کسب رتبه چهارم کشور در بحث مدیریت حمل و نقل جاده ای و همچنین افزایش 65 درصدی دوربین های ثبت تخلف برای کاهش تصادفات بوده است، حدود ۳۲عدد دوربین داشتیم که ۲۴عدد دوربین دیگر به آن اضافه کردیم و در آینده ای نزدیک حدود 14 دوربین دیگر اضافه خواهد شد.
این دوربین ها مشکلات زیرساختی داشتند یا مشکلاتی در راستای کد پلیس زیرا دوربینی که سازه آن انجام میشود باید تحویل پلیس قرار گیرد و برای آن کد تعریف شود. فعال کردن سرعت متوسطه توسط دوربین ها از دیگر اقدامات خوبی بوده که در سال جاری صورت پذیرفته است.
از اقدامات مثبت دیگری که در استان در حال انجام است فعال کردن کارگاه های اداره کل مانند کارگاه تابلو وعلائم ، ماشین آلات مثلا ماشین آلاتی که سالیان سال مورد استفاده قرار نگرفته را روی چرخه کار و اجرا قرار داده ایم، در سال جاری حدود 5 ، 6 عدد دستگاه را اورهال کرده ایم.
استان مرکزی سومین استان کشور در بحث نگهداری و روشنایی می باشد که طول روشنایی راه هایش حدود ۳۵۰ کیلومتر که 50 درصد آن توسط نیروهای خودمان انجام پذیرفته است.
در موضوع سرقت ها که با توجه به تعداد بالای این سرقت ها صحبت های بسیاری در خصوص آن شده و علت اصلی آن مشکلات موجود اقتصادی است، ما نیز اقدامات موثر بسیاری انجام داده ایم که یکی از این اقدامات کاهش مطلوبیت بعضی از موارد سرقتی است، به بیانی دیگر بی ارزش کردن آن ها است.
وی در خصوص پروژه های آماده بهره برداری نیز گفت: زیر گذر پرندک پروژه ای است که آماده ی افتتاح است از طرفی دیگر نیز روکش ها در حال اجرا هستند.
مدیر کل اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی در پایان گفت: در موضوع تغییر و تحول اداری، از نظر من تغییر و تحول همیشه خوب است چراکه این جابه جایی ها به نفع است اما با توجه به فصل زمستان فعلا وقت آن نیست.

برچسب ها