بانوان ایرانی بنا به دلایلی چون کمبود زمان پول و امکانات، مسایل اجتماعی ،ناآگاهی و … مشارکت کمی در فعالیت های ورزشی دارند

شهریور 7, 1401
325 بازدید

در مصاحبه با رضوان زوکایی کارشناس توانبخشی ، آسیب شناسی و حرکات اصلاحی عنوان شد، بانوان ایرانی بنا به دلایلی چون کمبود زمان پول و امکانات، مسایل اجتماعی ،ناآگاهی و … مشارکت کمی در فعالیت های ورزشی دارند. بانوان ایرانی بنا به دلایلی چون کمبود زمان پول و امکانات، مسایل اجتماعی ،ناآگاهی و … مشارکت […]

در مصاحبه با رضوان زوکایی کارشناس توانبخشی ، آسیب شناسی و حرکات اصلاحی عنوان شد،

بانوان ایرانی بنا به دلایلی چون کمبود زمان پول و امکانات، مسایل اجتماعی ،ناآگاهی و … مشارکت کمی در فعالیت های ورزشی دارند.

بانوان ایرانی بنا به دلایلی چون کمبود زمان پول و امکانات، مسایل اجتماعی ،ناآگاهی و … مشارکت کمی در فعالیت های ورزشی دارند و این در حالی است که جامعه به وجود زنانی سالم ، قوی ، با نشاط و روحیه بالا نیاز دارد.
نقش مهم زنان در خانواده بر کسی پوشیده نیست اگر بانوان دارای روحیه بالا و سلامتی جسم باشند قطعا در خانواده نیز این روحیه را به دیگر اعضاء انتقال خواهند داد.
عدم تحرک در زنان موجب بروز پوکی استخوان ، بیماریهای قلبی عروقی ، دیابت و … شده است . پرداختن به ورزش می تواند به میزان زیادی از خطر ابتلاء به این بیماری ها بکاهد .از سوی دیگر ورزش باعث افزایش میزان انرژی ، بالا رفتن اعتماد به نفس، کاهشاسترس ،از بین رفتن افسردگی و کنترل وزن و تناسب اندام در بانوان خواهد شد .

اما در این میان هستند بانوانی که با وجود همه مشکلات پیشرو در عرصه ورزش خوش درخشیده اند و نتنها در ورزش ورود کرده بلکه ورزش را به صورت آکادمیک و علمی فراگرفته اند، و اندوخته های خود را در اختیار سایر بانوان می گذارند.
بر آن شدیم برای معرفی یکی از این بانوان موفق با وی به گفتگو بنشینیم ، آنچه در ذیل می آید ماحصل این گفتگو است :

ابتدا خود را معرفی کنید ؟

رضوان (سارا) زوکایی متولد ۱ مهر ۱۳۵۹ اراک، ورزشکار و قهرمان بوکس و کیک بوکسینگ
فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته نرم افزار کامپیوتر از دانشگاه تهران می باشم.
ورزش را از سنی آغاز کردید؟

از سن ۱۶ سالگی به تهران مهاجرت کردم و در سن ۲۰ سالگی در خیابان دروس تهران باشگاه تاسیس نمودم به نام باشگاه ورزشی ساران
از بچگی به ورزش زیادی علاقه داشتم از ۹ سالگی کاراته سبک گجوریو ، ووشو سبک تای چی چوان و نان چوان کار می کردم. از سن ۱۲ سالگی بسکتبال و هندبال که بسکتبال در پست سنتر بودم و هندبال پست بازیکن وسط در مقاطع راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه عضو تیم بسکتبال و هندبال کشوری بودم
در سن ۱۸ سالگی تنیس بازی می کردم در سن ۱۹ سالگی اقدام به گرفتن کارت مربیگری بدنسازی و آمادگی جسمانی و ایروبیک نموده ام و بنیانگذار ورزش کراس و فانکشنال هستم اولین کسی که در ایران ورزش کراس فیت و فانکشنال و ورزشهای با وزن بدن را کار می کرد دقیقا در سال ۱۳۸۶ ورزشهای حرکات موزون هماهنگ با تفکیکی عضله کار می کردم. در سن ۲۶ سالگی به مدت ۳ ماه در ترکیه حضور داشتم برای مسابقات بوکس و کیک بوکسینگ و مربیگری در باشگاه های ترکیه و در سن ۲۸ سالگی به مدت ۴ ماه در روسیه حضور داشتم. برای مسابقات بوکس و کیک بوکسینگ و در سن ۳۳ سالگی در به مدت ۳ ماه در بروکسل حضور داشتم. همینطور در رشته ی کیک بوکسینگ در سال های 2017، 2018 و 2019 به ترتیب در سبک های فول فایت، ایچماف و wasco موفق به کسب مقام قهرمانی شدم. برای مربیگری و در سال ۱۳۹۸ به دبی مهاجرت کردم و در دبی مربیگری می نمودم و در حال حاضر در زمینه مربیگری بدنسازی، فیتنس و کراس فیت و فانکشنال، تی ار ایکس، cx، رقص، کیک بوکسینگ و بوکس، باراسل، بادی پامپ، بادی اتک، بادی کامبکت، بادی shaping، اسپینگ، تای بو ، موی تای فعالیت دارم.

برچسب ها